A kosarad üres!
Kosár Tovább a pénztárhoz
Kosár részösszeg: Ft

Általános Szerződési Feltételek

Az ÁSZF letöltése pdf formátumban

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban „ÁSZF”) tartalmazzák a http://aromashop.hu/ internetes oldalon üzemeltetett ASG Natura webáruház (a továbbiakban: „Webáruház”)
használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket.
Amennyiben a Webáruházunkat igénybe veszi, úgy kérjük, hogy részletesen olvassa át az ÁSZF-et.
Az ÁSZF letölthető az alábbi linkről: http//aromaforyou.hu pdf.

1. Eladó adatai
Eladó az ASG Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (székhely: 1048 Budapest,
Csíksomlyó utca 2/1 E/2/8.; adószám: 24949576-2-41; cégjegyzékszám: 01 09 191135;
cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága).
Eladó:
• elérhetősége, a vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt
elektronikus levelezési címe: info@aroma-shop.hu

Eladó a http://aroma-shop.hu/ internetes oldal üzemeltetője.
A tárhely-szolgáltató adatai: www.domaincenter.hu

2. A megvásárolható termékek körének és lényeges tulajdonságaiknak meghatározása
Eladó a http://aroma-shop.hu/ weboldalon megtalálható, internetes katalógusában teszi közzé
megvásárolható termékeit, és azoknak a lényeges tulajdonságait.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben
illusztrációként szerepelnek.
Fontos tudnivalók Vevő részére:
• A mellékelt tájékoztatót figyelmesen olvassa el!
• Használat előtt végezzen bőrpróbát!
• Az illóolajat soha ne használja hígítatlanul a bőrén! Hígítatlanul kizárólag szakképzett
aromaterapeuta javaslatára használja.
• Szembe vagy nyálkahártyára ne kerüljön!
• Csak külső használatra!
• Magas vagy alacsony vérnyomás, epilepszia esetén kérje ki szakképzett aromaterapeuta
véleményét.
• Várandósság, szoptatás alatt kérje ki szakképzett aromaterapeuta véleményét.
• 3 éves kor alatti kisgyermekeknél kérje ki szakképzett aromaterapeuta véleményét.
• Gyermekek elől gondosan zárja el!
• Tárolás: fénytől védett, száraz, hűvös helyen, eredeti csomagolásban.
• Az illóolajok alkalmazását illetően kérje ki szakképzett aromaterapeuta tanácsát!

3. ÁSZF elfogadása
A vásárlás során a Vevő, amennyiben a Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor
a szerződéskötést megelőzően köteles elolvasni és megismerni a jelen ÁSZF feltételeit. Az
ÁSZF feltételeit a Fizetés során a Megrendelés elküldése mellett található jelölő négyzet
kiválasztásával teheti meg. A Vevő a jelölő négyzet kiválasztásával kijelenti, hogy a jelen
ÁSZF-et a szerződéskötést megelőzően megismerte, azt elfogadja és magára nézve kötelezőnek
ismeri el. Az ÁSZF elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre Eladó és Vevő
között. Ha Vevő az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, úgy a Webáruházban nem vásárolhat.

4. A termékek megrendelésének folyamata
Az online Webáruházban történő vásárlás kizárólag elektronikus úton lehetséges, a jelen ÁSZFben
meghatározott módon és feltételek szerint. Eladó egyéb úton, így személyesen, telefonon,
telefaxon, levélben stb. megküldött ajánlatot, megrendelést nem fogad el.
A létrejövő adásvételi szerződések nyelve magyar, nem minősülnek írásba foglalt szerződésnek,
ezért azokat az Eladó nem iktatja, és utóbb nem hozzáférhetőek.

a) Regisztráció
A vásárláshoz Eladó regisztrációjára nincs szükség.

b) Vásárláshoz szükséges adatok megadása
Eladó adatait minden ajánlat (a továbbiakban: megrendelés) esetében köteles megadni. A
megrendeléshez Vevő köteles valamennyi kötelezőnek megjelölt mezőt pontosan és
maradéktalanul kitölteni. A Vevő által megadott téves adatokból eredő hibás teljesítésből
eredő károkért az Eladót felelősség nem terheli.
Vevő személyes adatait Eladó bizalmasan kezeli, azokat csak és kizárólag a megrendelés
teljesítéséhez használja fel. Ez alól kivételt jelentenek azon alvállalkozóknak szükségesen
megadott adatok, melyek nélkül a megrendelés teljesítése nem kivitelezhető, például a
postának, futárszolgálatnak átadott kiszállításhoz szükséges információk.
A megrendelés során a következő személyes adatok megadására van lehetőség:
Név
E-mail
Telefonszám
Szállítási cím
Számlázási cím, ha eltér a szállítási címtől vagy Pick Pack Pont szolgáltatást vesz igénybe a
vevő
Vevő lehet:
a) cselekvőképességében nem korlátozott, nagykorú természetes személy;
b) 14. életévét betöltött kiskorú, aki a Webáruház használata során kizárólag a saját,
munkával szerzett keresményének erejéig rendelkezik;
c) jogi személy vagy jogi személyiség nélküli gazdálkodó szervezet, mely esetben a
nevében eljáró személy szavatolja, hogy jogosult az adott szervezet képviseletére.

c) Kívánságlista készítése
Vevő kedvenc, később megvásárolni kívánt, vagy bármilyen okból kijelölni kívánt termékeit
a “szív” gombra kattintva felteheti a kívánságlistájára. A kívánságlista nem jelent vásárlási
kötelezettséget, onnan bármely termék bármikor törölhető. A kívánságlistáról később
bármikor kosárba tehetőek a kiválasztott termékek. A kívánságlistára került termékek
vásárlás időpontjában történő rendelkezésére állásáért Eladó nem felel.

d) Kosár használata
A megvásárolni kívánt termékeket Vevő a kosárba helyezheti, ez a “Kosár” gombra/képre
történő kattintással lehetséges.

e) Megrendelés összeállítása
Automatikusan 1 db termék kerül a kosárba, ha ennél többet szeretne Vevő egy-egy
termékből vásárolni, akkor a kosáron belül a termék mellett át kell írni a számot a kívánt
mennyiségre. Ugyanígy kell eljárni, ha a termék darabszámát Vevő csökkenteni szeretné.
A terméknél feltüntetett ár nem tartalmazza a szállítási költséget, azt Vevő a
megrendelés megtételének folyamatában választhatja ki.

f) Adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
A “Pénztár” gombra/képre történő kattintással Vevő ellenőrizheti a kosárban lévő termékek
adatait, illetve lehetősége van a mennyiség megváltoztatására is.
Ha Vevő a folyamat során meggondolja magát, vagy csak véletlenül tett be egy terméket a
kosárba, ugyanitt lehetősége van a kosárból való kivételre is, a “Termék eltávolítása”
gombra történő kattintással.

g) Megrendelés elküldése
Amennyiben Vevő a vásárlás mellett dönt, a “Pénztár” gombra/képre kell kattintani. A
következő lépés a fizetési és szállítási mód kiválasztása. Ezek után adhatja meg Vevő a
személyes adatait, – amennyiben kívánja – számlázási, valamint – amennyiben szükséges –
szállítási címét. Amennyiben a szállítási cím megegyezik a számlázási címmel, a jelölő
négyzet megjelölésével a rendszer automatikusan átmásolja az adatokat. A sikeres
kézbesítéshez szükséges, hogy a megadott szállítási címen pontosan beazonosítható legyen,
milyen néven kit kell keresni a csomaggal.

h) Megrendelés visszaigazolása
Eladó köteles a Vevő megrendelését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni.
Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított 48 órán belül
a Vevőhöz nem érkezik meg, úgy a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól. A megrendelés
és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek,
amikor az számára hozzáférhetővé válik. A fenti szabályoktól eltérhetnek a felek, ha ebben
megállapodtak. A szerződés a visszaigazolás Vevő részére történő megérkezésével jön létre.

5. A termékek ára és a fizetés módja
A termékek aktuális (ÁFÁ-t tartalmazó) bruttó árát a honlapon található érvényes
termékkatalógus tartalmazza. A termékek ára a szállítás díját nem tartalmazza.
A felmerülő szállítási költség a Vevőt terheli, ennek összege a választott szállítási mód
függvényében változik.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Eladó teljes körűen tájékoztatja Vevőket a weboldalon
feltüntetve az akció időtartamáról.
Amennyiben Eladó a tőle elvárható gondos eljárás ellenére is hibás vételárat tüntet fel,
különösen, ha az nyilvánvalóan téves (pl.: a termék általánosan elfogadott piaci árától
nagymértékben eltérő ár, vagy egy esetleges rendszerhiba, 0 Ft, vagy 1 Ft kerül árként
feltüntetésre), akkor Eladó nem köteles a terméket a hibásan megjelölt áron értékesíteni. Ebben
az esetben Eladó felajánlja a tényleges áron történő értékesítést és amennyiben Vevő azt nem
fogadja el, a megrendelés törlésével elállhat a vásárlástól.
Megrendeléskor a Vevő a következő fizetési módok közül választhat:
• Online bankkártyásfizetés a termék megvásárlásakor (PayUMoney)
• Banki előreutalás (ASG Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 11703006 – 20475039
bankszámlaszámára, a megrendelést követő 15 napon belül)
• Paypal
• Utánvételes fizetés a megrendelt termék kézhezvételekor a futárnak vagy a Pick Pack Pont-on történő átvételkor
Eladó a Webáruházban közzétett árak változtatásának jogát fenntartja azzal, hogy a módosítás a
weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép életbe. Ez egyben azt is jelenti, hogy a rendszer
a Kosár értékét mindig az aktuális árakkal számolja. Az árak módosítása a már megrendelt és
visszaigazolt termékek vételárát nem befolyásolja.
A vételár teljes kifizetéséig az Eladó az átadott termék tekintetében fennálló tulajdonjogát
fenntartja. A termék tulajdonjoga a vételárnak az Eladó számláján történő jóváírásával száll át a
Vevőre.

6. A termékek kiszállítása

a) Szállítási határidő
Az Eladó által vállalt átlagos teljesítési határidő: a visszaigazolástól számított 5
munkanapon belül. A termék kiszállításának megkezdéséről e-mail értesítést kap a Vevő. A
visszaigazolásban megadott szállítási határidő tájékoztató jellegű, az Eladónak a szerződés
teljesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:220.§ (1) bekezdése
értelmében 30 nap áll rendelkezésére.
Ha Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben
meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vevőt haladéktalanul
tájékoztatni, valamint Vevő által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc
napon belül visszatéríteni.
Vevő a kiválasztott és megrendelt termékeket a megrendelésben megjelölt helyen köteles
átvenni.
Szállítási költségen minden olyan költség értendő, amely az Eladó telephelye és a Vevő által
megadott szállítási cím közötti kiszállítás kapcsán felmerül.

b) Szállítási módok
Vevő a megrendelés feladásakor kiválaszthatja a szállítási módot. A szállítás költségeit a
Vevő köteles az Eladó részére megtéríteni.
Ha a vásárlás bruttó értéke meghaladja a honlapon közölt aktuális értéket (Fizetési és
szállítási feltételek menüpont), akkor a házhozszállítás díjmentes. A díjmentesség feltétele
jelenleg minimum 25.000,-Ft rendelési összeg.
Szállítási módok
• postai út (házhozszállítás)
• futárszolgálat (Pick Pack Pontra szállítás)

Posta
A postai úton történő szállítás Eladó és a Posta közötti MPL Üzleti csomag
szolgáltatás alapján történik.
A küldemény címzettjeként postafiókot nem lehet megjelölni.
Házhoz kézbesítés: Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a
címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre,
az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy
hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a
második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Az MPL a következő
munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési
kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen
feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a
küldeményt. A címzettnek nem kézbesíthető küldeményeket az MPL visszaszállítja
Eladónak az őrzési idő lejártát követően.
Eladót az át nem vett küldemény visszaküldése esetén felelősség a termék/csomag
visszaérkezéséért nem terheli. Eladó csak akkor köteles vételár visszatérítésre,
amennyiben a csomag és a megrendelt termék sérülésmentes, hiánytalan,
bontatlan csomagolásban visszaérkezett Eladó telephelyére. Amennyiben a
csomag/termék hibátlan állapotban visszaérkezett, Eladó a visszaérkezéstől számított
30 napon belül Eladó Vevő részére a vételár megfizetésének módjával azonos módon
visszafizeti a vételárat csökkentve a kiszállítás és visszaszállítás díjával! Erről Eladó
Vevőt e-mailben értesíti. Amennyiben olyan rendelés érkezett vissza, amelynek
szállítása a rendelési összeg nagysága miatt díjmentes lett volna, Eladó ebben az
esetben is jogosult a kiszállítási és visszaszállítási díj levonására, és a vételár
csökkentett összegének a visszautalására.
A postai szállítás nettó, ÁFÁ-t nem tartalmazó árai itt megtekinthetőek: www.aromashop.
hu/fizetési és szállítási feltételek menüpont alatt.

Futárszolgálat
A megrendelt termék kiszállítása Pick Pack Pontra a Sprinter Futárszolgálat Kft-vel
történik.

Sprinter az Eladó által feladott termékeket tartalmazó küldeményeket a Vevő által a
mindenkori Pick Pack Pont Árushelyek (elérhető a www.pickpackpont.hu oldalon)
közül címhelyként kiválasztott Pick Pack Pont Árushelyre továbbítja, ahol kézbesítés
céljából tárolja és a Vevő (vagy egyéb jogosult átvevő) részére kézbesíti. Sprinter
postai közreműködőt illetve alvállalkozót igénybe vehet teljesítéséhez.
A Küldeményeket a Sprinter a Sprinter hatályos ÁSZF-ében mindenkor
meghatározottak szerint a Vevő rendelkezésére tartja, illetve a Vevő (egyéb jogosult
átvevő) részére kézbesíti. A jogszabályoknak történő megfelelés, a károk
megelőzése, illetve a kézbesítés dokumentálása érdekében a Sprinter jogosult a
küldemény átvevőjét a személyazonosságának igazolására alkalmas okmány
bemutatására kötelezni, valamint az átvevő által felmutatott okmány
elnevezését, betűjelét és számát rögzíteni, illetve jogosult a küldemény átadását
megtagadni, amennyiben az átvevő ezen felhívásoknak nem tesz eleget, vagy a
Sprinter eljárásához nem járul hozzá.
Vevő értesítést kap (e-mailben, telefonszám megadása esetén sms-ben) arról, hogy a
termék az általa megadott Pick Pack Pont Árushelyen átvehető, amely értesítésben
megjelölésre kerül az átvétel határideje. Vevő az átvételi határidő 24 óra múlva
történő lejáratáról e-mail értesítést kap.
Eladót az át nem vett küldemény visszaküldése esetén felelősség a termék/csomag
visszaérkezéséért nem terheli. Eladó csak akkor köteles vételár visszatérítésre,
amennyiben a csomag és a megrendelt termék sérülésmentes, hiánytalan,
bontatlan csomagolásban visszaérkezett Eladó telephelyére. Amennyiben a
csomag/termék hibátlan állapotban visszaérkezett, Eladó a visszaérkezéstől számított
30 napon belül Eladó Vevő részére a vételár megfizetésének módjával azonos módon
visszafizeti a vételárat csökkentve a kiszállítás és visszaszállítás díjával! Erről Eladó
Vevőt e-mailben értesíti. Amennyiben olyan rendelés érkezett vissza, amelynek
szállítása a rendelési összeg nagysága miatt díjmentes lett volna, Eladó ebben az
esetben is jogosult a kiszállítási és visszaszállítási díj levonására, és a vételár
csökkentett összegének a visszautalására.

c) Termékek ellenőrzése
Vevő köteles az átvétel időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizni és hiánytalan teljesítés
esetén átvenni. Ezt követően Eladó hiányosságokra vonatkozó reklamációkat nem tud
elfogadni. Sérült csomagolás esetén a hibát jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
A mennyiségi és minőségi megvizsgálást Vevő a termékek átvételekor köteles elvégezni. A
termék átadását és átvételét követően előterjesztett mennyiségi és minőségi kifogásokat a
felek semmisnek tekintik.
A termék tekintetében fennálló kárveszély a terméknek a Vevő vagy az átvételre jogosult
egyéb személy részére történő átadásával száll át a Vevőre.

7. Elállási/Felmondási jog
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.)
kormányrendelet alapján a Vevőt megillető elállási/felmondási jog:
Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Vevő
jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Az elállási/felmondási határidő:
• termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével
jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
a terméket átveszi;
• több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó
termék átveszi;
• több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor, amelyen Vevő vagy a Vevő
által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot
átveszi;
• termék meghatározott időszakon belüli rendszeres szolgáltatására vonatkozó szerződés
esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Vevő vagy a Vevő által
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy átveszi az első terméket.
Ha Vevő elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél
útján) az alábbi címre: (név: ASG Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., postai cím: 1048
Budapest, Csíksomlyó utca 2/1 E/2/8., elektronikus levelezési cím: info@aromaterapeuta.hu).
Ebből a célból felhasználhatja a 9. pont szerinti elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.
Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt
elküldi elállási/ felmondási nyilatkozatát.
Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát:
• romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
• olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból
az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.
26.) kormányrendelet (1) bekezdés e) pontja alapján Eladót nem illeti meg elállási jog –
egészségvédelmi vagy higiéniai okokból – az alábbi termékek vonatkozásában,
amennyiben azokat felbontotta:
– illóolajok, növényi olajok, aromavizek, kozmetikai termékek.

8. Az elállás/felmondás joghatásai
Ha Vevő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vevő elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül Eladó visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi
ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket,
amelyek amiatt merültek fel, hogy Vevő az Eladó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási
módtól eltérő fuvarozási módot választott.)
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmaz Eladó, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vevőt semmilyen
többletköltség nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatja Eladó, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Vevő
nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Vevő köteles Eladónak a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási
nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő
betartottnak minősül, ha Vevő a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék
visszaküldésének közvetlen költségét Vevő viseli.
Eladó kizárólag sérülésmentes, hiánytalan, bontatlan csomagolású termék visszaszolgáltatása
esetén köteles a vételárat a Vevő részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek
a Vevőt terhelik abban az esetben, ha a Felek jegyzőkönyvet nem vettek fel a kézbesítéskor a
csomagolás sérüléséről.

9. Elállási nyilatkozat minta
„Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: ASG Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., postai cím: 1048 Budapest, Csíksomlyó
utca 2/1 E/2/8
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/
jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló
szerződés tekintetében: 1
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: 2
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt”
1 Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése
2 A megfelelő jelölendő

10. Jótállás, kellékszavatosság és termékszavatosság

a) Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az ASG Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. hibás teljesítése esetén a vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény
teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette,
úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás
költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban
Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét,
hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a
hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a
szolgáltatást az ASG Natura Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. vállalkozás nyújtotta. A
teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

b) Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az a) pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két
éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában
nem volt felismerhető vagy
– a termékhibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított
részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

c) Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Amennyiben valamely termék esetében jogszabály alapján az ASG Natura Kereskedelmi és
Szolgáltató Kft. jótállásra köteles.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az a) és a b) pontban
meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

11. Felelősség
Mivel az Eladó a Webáruházat az adott állapotban üzemelteti, az üzemeltetés – ideértve az
üzemeltetés során használt szoftvert, illetve a Webáruház keretében elérhető valamennyi
tartalmat is – pontosságáért, megbízhatóságáért, hibamentes működéséért, teljességéért, adott
célra való alkalmasságáért az Eladó semmilyen felelősséget nem vállal. Eladó nem felel továbbá
a rajta kívül álló okkal összefüggésben keletkezett hibákért és ezek következményeiért, ilyen
lehet például az internetes hálózatban keletkezett technikai meghibásodás vagy kimaradás,
bármilyen eredetű technikai leállás, szünet, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy
programok.
Eladó minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a Webáruházban megjelenő adatok
(termékek ára, leírása, árukészlet, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek, azonban a feltüntetett
adatok hibátlanságát garantálni nem tudja. Amennyiben az Eladó a termék oldalon bármely
információt hibásan tüntet fel, a Vevő elállhat a hibás adatokkal közölt termék megrendelésétől,
azonban az Eladó egyéb követelés, kártérítési igény kielégítésére nem kötelezhető.
Eladó semmilyen felelősséget nem vállal a gyártó által a terméken feltüntetett, vagy a termékkel
kapcsolatban szolgáltatott egyéb információ (pl.: reklám) pontatlanságáért vagy valótlanságáért.
A Webáruház használata során – beleértve a bankkártyás fizetést is – történő adatközlés
hiányosságaiért, illetve a hibásan megadott adatokból adódó bármilyen következményért az
Eladó felelősséget nem vállal.
Eladó nem felelős semmilyen kárért, amelyet a Vevő egyéni érzékenysége vagy allergiája
okozott a termék használatakor vagy azt követően. A termékek a használati útmutatóban
foglaltak betartásával használandók.

12.Adatvédelem
A Vevő által, az ajánlat során szolgáltatott minden személyes adattal kapcsolatban az Eladó az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
alapján jár el.
A megrendelések teljesítéséhez szükséges alvállalkozók, illetve az Eladó által
adatfeldolgozással megbízott feldolgozó részére történő adatszolgáltatást leszámítva az Eladó a
tudomására jutott, általa kezelt adatokat harmadik személynek nem szolgáltatja ki. A termék
helyes kézbesítéséhez feltétlenül szükséges adatokat az Eladó jogosult a szerződéses
alvállalkozónak (név, kézbesítési cím, telefon, e-mail) átadni. Eladó az adatokat saját
szolgáltatásának fejlesztéséhez, statisztikai célra felhasználhatja.
Vevő tudomásul veszi, hogy az adatkezeléshez történő hozzájárulását jogában áll bármikor
írásban visszavonni, módosítani, továbbá kérheti a személyes adatok helyesbítését, törlését a
Vevő e-mail címén.
Adatvédelmi tájékoztató elérhető itt:www.aroma-shop.hu/adatvédelem menüpont alatt.
A Webáruházban történő vásárláshoz lehetséges, hogy a böngészőben engedélyezni kell a
Cookie-k használatát. A cookie engedélyezése csak a látogatás folytonosságának megőrzését
biztosítja.

13.Hírlevél
Amennyiben bérmely látogató a „ Feliratkozás a hírlevélünkre” menüpont alatt feliratkozik, úgy
Eladó rendszeresen küld e-mailben a látogató által megadott e-mail címre hírlevelet a
feliratkozott látogató számára. A feliratkozás a láotgató valós adatait tartalmazó űrlap hiánytalan
kitöltésével történik (teljes név, e-mail cím).
A hírlevél ingyenes. A hírlevél reklámot is tartalmazhat.
Látogató a hírlevélről a későbbiekben bármikor leiratkozhat:
• vagy a hírlevél alján található linkre kattintással;

A hírlevélben szereplő ajánlatok csak a készlet erejéig érvényesek.
Eladó Vevők részére kéretlenül hírlevelet nem küld.

14.Panaszügyintézés
Vevő írásban közölheti panaszát az Eladóval.
Panaszügyintézés levelezési címe: 1048 Budapest, Csíksomlyó utca 2/1 E/2/8.
Panaszügyintézés elektronikus levelezési címe: info@aroma-shop.hu

15.Az Üzleti Feltételek elfogadása
Vevő a Webáruházban feladott valamennyi ajánlat feladásakor, a hatályos ÁSZF elfogadását is
megerősíti.
Eladó szabadon módosíthatja a jelen ÁSZF-et. Bármely módosítás abban az időpontban lép
életbe, amikor a módosítás szövege online megjelenik a weboldalon.
Abban az esetben, ha a Vevő bármilyen formában megsérti a jelen ÁSZF-ben foglalt
szabályokat, akkor az Eladó érvénytelennek nyilváníthatja a Vevő vásárlását.

16.A jelen ÁSZF megszűnése
Eladó fenntartja a jogot, hogy a Webáruház egészét bármikor, előzetes figyelmeztetés nélkül
megszüntesse, amely esetben a jelen ÁSZF automatikusan megszűnik.

17.Védjegyek

Az Eladó minden – itt nem kifejezetten rögzített – jogot fenntart magának. A weboldalon
megjelenő védjegyek, szlogenek vagy egyéb tartalom a jelen ÁSZF-től és a jogszabályoktól
eltérő felhasználása tilos. Vevő sem licencet, sem jogot nem szerez a Webáruházban
megjelenő bármely kereskedelmi jel vagy jegy használatára.

18.Egyéb
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar
jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
(„Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó
rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés
nélkül is irányadók.
Jelen ÁSZF magatartási kódexre nem utal.
Eladó fenntartja a jogot, hogy a http://aroma-shop.hu/ weboldal bármely tartalmi elemét
bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy megszüntesse, azok megjelenését,
tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb
tartalmat helyezzen el.
Felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások
útján rendezzék.
Vevő a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával,
a szolgáltatás minőségével, továbbá az ÁSZF megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás
ügyek bírósági eljáráson kívüli rendezése céljából a Budapesti Gazdasági Kamara mellett
működő Békéltető Testülethez is fordulhat az alábbi postai címen: 1253 Budapest, Pf.: 10.